اگر به دقت به طبیعت بنگریدگیاهان مختلفی با اندازه ها،رنگها و فرمهای ظاهری متفاوت که هر یک به نحوه ایبا محی زدگی خود سازگاری یافته اند.
برخی از گیاهان را در مناطق خشک و بیابانهای کم آب با هوای خشک که روزها آفتاب بسیار گرم و سوزان و شبها سرد و خنک است و تفاوت دما در شب و روز گاهی به 40 درجه سانتی گراد میرسداین گونه کیاهان به دلیل شکل ظاهری خود قدرت مقابله با تغییرات فاحش دما را دارند و نسبت به خشکی و کم آبی مقاوم هستند.
تعداد دیگری ز گیاهان را در عماق جنگلها زیر سایه درختان و یا شکاف صخره ها و مکانهایی که نور مستقیم خورشید به انها نمیرسد.
برخی دیگر را در مناق گرم و مرطوب با تلاقی با رطوبت بسیار بالا و یا در جنگلهای استوایی پر باران که در انجا بعضی درختان نقش حمایت کننده سایر گیاهان نظیر ارکیده ها و سرخس ها را بر عهده دارند انها رطوبت مورد نیاز خود را به وسیله برگها یا ریشه ها که در هوا اویزانند از هوای مرطوب محیط میگیرند.
گیاهانی را نیز در مناطق خیلی سرد و پوشیده از برف و یخ میبینید.دراین مناق بلافاصله پس از ذوب برف ها که به ندرت گیاهی ظاهر میشودگلهای حسرت دیده میشوند که جلوه خاصی به کوهستان میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

بستن
مقایسه